Nieuwjaarsgezever 3.0

Geplaatst: 31 december 2015 in Uncategorized

Na Kerstgezeik en Nieuwjaarsgezever en Kerstgezeik 2.0 en Nieuwjaarsgezever 2.0 The Sequel borduren we nog even voort op het thema met versie 3.0.

Want er blijft altijd wel wat te zeveren, kijkend naar de berichtjes in m’n tijdlijnen op Facebook en Twitter en luisterend naar de verhalen IRL. (In Real life, oftewel in het echte leven)

Zullen we beginnen met al die goeie voornemens, waar ik er minstens 1000 voorbij heb zien komen, in allerlei soorten en maten?

What the Fuck are you talkin’ about?!

Ga je me nou serieus vertellen dat je de overgang van het ene jaar naar het nieuwe jaar nodig hebt om ergens mee te stoppen, dan wel te beginnen? Schei toch uit met je flauwekul. Als je ergens mee wilt stoppen (roken, drinken, sex…oh, wacht…) dan doe je dat op het moment dat je er aan toe bent, niet omdat het 31 december is en je weet dat je op 1 januari (of 2) met een houten kop, een volgevreten pens en een smaak in je bek als een beerput wakker gaat worden. Tuurlijk, je houdt het een paar dagen vol, misschien zelfs een paar weken, maar uiteindelijk ga je weer voor de bijl / door met wat je altijd al hebt gedaan.

Ik doe er niet aan mee. Als, en alleen als, ik er behoefte aan heb stop ik met roken. De enige concessie die ik al jaren geleden gedaan heb is, dat ik nooit rook in het bijzijn van niet-rokers. (en eerlijk is eerlijk, m’n tabaksconsumptie is het laatste halfjaar met 75% gedaald.)

Als, en alleen als, ik er behoefte aan heb stop ik met het drinken van alcohol. Het enige dat me zelden of nooit overkomt is, dat ik teveel drink. Ik hou van een glas goeie Malt Whisky en kan daar enorm van genieten. En dat blijf ik doen. Kwaliteit boven kwantiteit. Altijd. Daarom heb ik flessen in de kast staan die er al 10 of 20 jaar staan. De enige fles die ik dit jaar leeg gemaakt heb is de heel speciale fles die ik ooit van m’n (overleden) lief kreeg tijdens onze eerste vakantie samen. Nu alweer meer dan 9 jaar geleden. Daarvan heb ik de laatste glaasjes een paar weken geleden genuttigd met m’n zoon en z’n meisje. Als er in mijn beleving een paar mensen het verdienden om mee te genieten van die fles, waren zij het.

Sex is geen topic! Als er iets bestaat dat lekkerder is blijf ik het erbij doen!

Alleen moet ik dan wel de kans krijgen om sex te hebben. Sinds ik m’n FWB relatie heb beëindigd in het begin van 2016 is er op dat gebied geen activiteit meer geweest. Mis ik dat? Ja, absoluut. Maar niet de sex om de sex. Wel de sex, of het liefhebben, binnen een relatie en het maakt me eerlijk gezegd niet uit wat voor soort relatie het is.

Ik lees en hoor nog steeds, of eigenlijk steeds meer, heel veel negativisme over wat komen gaat en over wat geweest is. En eerlijk gezegd snap ik dat niet nog steeds niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet. Wat geweest is kun je niet meer veranderen en de toekomst kun je, tot op zekere hoogte, sturen. Wanneer je blijft hangen in negativisme en alles ophangt aan je omgeving weet je zeker dat je geen stap verder komt. Jij bepaalt voor een groot deel je toekomst. veraf, maar zeker ook dichtbij.

Geloof me, als je negatief in het leven staat en alleen maar beren op de weg ziet, roep je de rottigheid over jezelf af. Natuurlijk loop je tegen vervelende dingen aan, maar die duren niet eeuwig. Loop je tegen een muur op? Ga naar links of naar rechts en vindt een mogelijkheid om er omheen te komen. Die is er, maar je moet er meestal wel wat voor (durven) doen.

Ben ik een geboren optimist? Absoluut! En geloof me, ik heb in m’n leven al een shitload aan ellende over me heen gehad. Toch staat daar minstens zoveel goeds tegenover.

Ik heb veel om verdrietig te zijn (geweest), maar minstens net zoveel om blij van te zijn. En natuurlijk heb ik ook nog genoeg om over te zeveren en doe ik dat ook regelmatig, maar da’s alleen maar om het zeveren en om te stangen. Noodzaak is er niet echt. Ik heb werk, een nieuw dak boven m’n hoofd, fantastische kinderen en kleinkinderen, 2 ontzettend leuke exen, enorm leuke vrienden en lieve vriendinnen…

En ik kan niet meer zeiken over het feit dat ik geen vaste arbeidsovereenkomst heb, maar een 0-uren contract, want ik heb een vaste arbeidsovereenkomst.. Dat ik geen eigen huis heb, maar in het huis woon van m’n overleden vriendin bij de gratie van haar kinderen, kan ik ook niet meer over zeiken, want ik ben verhuisd en woon in een heerlijk appartementje in Ermelo.

Dat m’n kinderen niet elke week bij me komen en ik m’n kleinkinderen te weinig zie. Dat ik geen relatie heb. Dat ik de meeste van m’n vrienden en vriendinnen alleen maar online spreek. Dat ik niet alles meteen kan kopen wat ik graag wil hebben, dat ik veel te zwaar ben, dat ik….

Maar dat is allemaal gezever.

Want de bottomline is nog steeds dat ik werk heb dat ik leuk vind en dat ik er voldoende mee verdien om me prima te redden. Dat ik in een leuk huis woon. Dat ik zo’n goeie relatie heb met m’n kinderen dat we elkaar niet elke week hoeven te zien, maar dat het altijd goed is wanneer we elkaar zien. Dat ze me weten te vinden voor de leuke dingen die ze willen delen , maar ook wanneer ze me nodig hebben. Dat m’n kleinkinderen staan te juichen wanneer gekke opa Bert de tuin inloopt en een rare bek trekt. Dat ik steeds meer online vrienden en vriendinnen ook in het echt zie en dat daar echte, oprechte vriendschappen uit zijn ontstaan waar ik intens van geniet. Dat ik oprecht blij kan worden wanneer ik hoor van een ex dat ze een nieuwe relatie heeft waarmee ze gaat samenwonen. En vooral dat ik elke dag muziek kan luisteren, er over kan lullen, nieuwe bands ontdek, concerten bezoek. met m’n jongste zoon en met dierbare vrienden.

Eigenlijk ben ik gewoon weer gelukkig met m’n leven en met de mensen om me heen, dichtbij of veraf, maar altijd in m’n hart.

Ik wens jullie niet alleen een fantastisch en voorspoedig 2017, maar een fantastisch en voorspoedig leven.

En ik weet zeker dat ik ook komend jaar weer plenty van jullie in het echt ga zien.

reacties
  1. […] Bron: Nieuwjaarsgezever 3.0 […]

    Like

Geef een reactie

