Weer aan de bak!

Geplaatst: 1 februari 2015 in Overpeinzingen
Tags:,

Maandag 2 februari ga ik weer aan het werk.
Gewoon, bij dezelfde werkgever waar ik de afgelopen 3 jaar heb gewerkt, met eenzelfde 0-uren oproepcontract en met de bijna zekerheid dat ik weer full-time aan de bak kan, de komende 2 jaar.
Om daarna, bij ongewijzigde omstandigheden, voor een periode van 6 maanden de ww in te verdwijnen omdat de minister van sociale zaken en werkgelegenheid zo naïef is om te denken dat werkgevers mensen eerder in vaste dienst zullen nemen als ze maar 2 jaar losse contracten mogen aanbieden en ze daarna 6 maanden langs de kant moeten laten staan.
Ik heb nu 3 maanden ww achter de rug, die ik prima ben doorgekomen met veel achterstallig kluswerk in en om m’n huis en af en toe wat leuke dingen doen.
Het was voor het eerst van m’n leven dat ik in de ww terechtkwam en dat was een merkwaardige ervaring, kan ik je vertellen.
Maar alles went, dus dat ook.
Toch ben ik blij dat ik weer ga werken, al is het alleen maar omdat je van een ww- of bijstandsuitkering niet op een normale manier kunt leven. Laat staan dat je je een uitspatting kunt veroorloven. En 3 maanden lang dagelijks kijken naar vacatures omdat je van het UWV verplicht bent te solliciteren is op zich niet onredelijk, maar dan mag je verwachten van diezelfde instantie met z’n Werkplein dat ze hun zaken op orde hebben. Geloof me maar, dat hebben ze echt niet en dat heeft een enorme bak ergernis veroorzaakt bij me.

3 maanden was lang genoeg en te overzien, ook al omdat ik er rekening mee had gehouden, maar ik zie nog niet hoe dat over 2 jaar zal gaan.
Nou ja, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Deze week heb ik m’n contract gekregen en het is merkwaardig hoe snel ik weer in de “werk”modus ben geraakt.
Het plannen van de dagelijkse en wekelijkse routine van schoonmaken, boodschappen, dingen regelen, klaarzetten van m’n tas, inhoud controleren op aanwezigheid, afspraken nakijken….
Wat dat aangaat, lijkt het alsof ik er helemaal niet ben uit geweest.
En toch weet ik, omdat ik deze week even ben wezen buurten op m’n werk, dat er een flinke uitdaging ligt vanaf maandag, omdat er in die 3 maanden tijd toch best wel veel gebeurt: nieuwe collega’s, nieuwe programma’s, ingewikkelder planning, nieuwe routes, andere apparatuur….
Omdat ik zowel binnen op de planning, als buiten als koerier, werk moet ik me dus alles weer eigen maken.
Dat wordt een week flink buffelen en de kop erbij houden, maar ik heb er zin in en ik kijk er naar uit.

Ik gun jullie hetzelfde gevoel bij de dingen die je doet.

reacties
  1. bertruisch schreef:

    Dit is op Bert Blogt Ook herblogden reageerde:

    Was ik toch zo maar vergeten om er een passend muziekje bij te doen!
    Bij deze dan.

    Like

  2. tante schreef:

    Mooi man. Nou ik nog ik heb nog geen idee hoe het zal gaan. Maar ik vertrouw erop dat het ook voor mij allemaal goed zal komen.
    Werkse en vooral veel plezier.

    Like

Geef een reactie

