Een doorstart.

Geplaatst: 25 januari 2015 in Overpeinzingen

M’n vaste lezers zal het waarschijnlijk opgevallen zijn dat ik een nieuwe lay-out heb gekozen voor m’n blog. Werd tijd, vond ik. De oude was een beetje stoffig geworden en ik was het zat.

Ergens in de loop van het afgelopen jaar is er een schakelaar in m’n hoofd omgezet die me uit m’n tamelijk lethargische staat van zijn haalde, waardoor ik me realiseerde dat het tijd werd om mezelf bij kop en kont te pakken en m’n leven weer op gang te brengen. Dat heeft me overigens pakweg 5 jaar gekost. Ik heb nooit kunnen bevroeden dat iemand, zeker ik niet, 5 jaar zou kunnen leven als een zombie.

5 jaar leven op de bodem van een diep dal, af en toe een poging ondernemend om omhoog te klimmen. Soms lukte dat en kon ik tegenover de buitenwereld net doen of er niks aan de hand was met me, maar even vaak donderde ik daarna weer net zo hard naar beneden.

Maar het is genoeg geweest. M’n hoofd is weer leeg, de stofnesten en spinnenwebben zijn weg, m’n blik is weer naar buiten gericht, ik vind het weer leuk om mensen te ontmoeten en te spreken.

Ik ben de afgelopen 12 weken enorm hard bezig geweest met het opknappen van de bovenverdieping van m’n huis. Daar zaten projecten bij waar ik 6 jaar geleden mee was begonnen en die na het overlijden van m’n lief stil waren komen te liggen. Dat ik ze nu afgemaakt heb is een overwinning op mezelf en betekent meer voor me dan een mooie slaapkamer en een ruime, lichte overloop. De komende week is, als het goed is, voorlopig de laatste week van m’n ww, want ik begin op 2 februari weer bij m’n oude werkgever. Deze laatste vrije week ga ik gebruiken om in ieder geval een paar leuke dingen te doen en vrienden en m’n kinderen te spreken en/of te bezoeken.

En dat klussen? Dat gaat gewoon door. Zowel in en om het huis, want er is nog genoeg te doen, maar ook aan mezelf. Ik wil wat meer gaan schrijven. Over mezelf en wat me bezig houdt, over wat ik lees of zie in de nieuwsmedia en over (m’n) muziek. Voor de laatste heb ik een nieuwe blog aangemaakt. Je merkt het wel wanneer daar de eerste post geplaatst is.

Geef een reactie

