Kwaad op mezelf!!!

Geplaatst: 2 maart 2014 in Uncategorized
Tags:, , , ,

Ik ben kwaad op mezelf!

Laat me even vertellen waarom en wat het getriggerd heeft.

Ik ben bezig met de muzieklijsten voor m’n a.s. feest ter ere van m’n 60ste verjaardag. Jullie weten het misschien nog niet (wink, wink) maar ik ben een enorme muziekliefhebber en kan daar helemaal in opgaan. Muziek opent m’n geest en brengt me o.a. terug naar de tijd dat ik zelf deejay was. Da’s mooi, al was het maar omdat ik hele goeie herinneringen heb aan die tijd uit m’n leven. Ik verbind muzieknummers met herinneringen en de meeste zijn mooi.

Toch werd ik kwaad vandaag! Het begon met een opkruipende irritatie over het feit dat ik te weinig heb gedaan met m’n deejay activiteiten, omdat ik me liet weerhouden door m’n ouders. Eigenlijk dus, omdat ik niet tegen m’n ouders in durfde te gaan. Niet eens omdat ik bang was voor de confrontatie, want die heb ik meer dan genoeg gehad, met name met m’n (stief)vader. Vooral omdat ik de easy way out koos. En terwijl ik daar, onder het genot van m’n muziek, over na zat te denken ging het verder….Da’s wat er gebeurt wanneer je eindelijk zover bent dat je je geest weer durft open te stellen…

Dus nu ben ik ook kwaad op mezelf omdat ik niet de moed heb gehad, weer omwille van de lieve vrede, om toch op zoek te gaan naar m’n verwekker, want er zijn toch dingen waar ik een antwoord op zou willen…

Ben ik kwaad op mezelf omdat ik me, bij de keuzes die ik in m’n leven gemaakt heb, te vaak en teveel heb laten leiden door de mening van anderen en daardoor te vaak de verkeerde afslag heb genomen….

Ben ik kwaad op mezelf omdat ik me te weinig heb bezig gehouden met het grootbrengen van m’n kinderen…. Maar blij omdat er in ieder geval 2 desondanks goed terecht zijn gekomen…Dat compenseert iets.

Ben ik kwaad op mezelf omdat ik altijd m’n bek heb gehouden als er weer eens iemand (een ex, een baas, een compagnon) tegen me aan zat te zeiken omdat hun gelijk beter was dan mijn gelijk….

Ben ik kwaad op mezelf omdat ik niet in staat ben geweest om m’n lief te beschermen tegen haar noodlot….Natuurlijk weet ik dat dit onzin is, maar soms voelt het zo.

En ik ben kwaad op mezelf omdat ik veel te lang ben doorgegaan met trekken aan een dood paard, waar het m’n bedrijf betrof. De rust die ik kreeg toen ik eenmaal het faillissement had aangevraagd had ik jaren eerder moeten hebben.

Er zijn nog meer redenen waarom ik boos op mezelf ben, maar laat ik eerst maar eens zien dat ik hiermee afwerk, dat gaat me waarschijnlijk tijd en moeite genoeg kosten.

En ik weet het, achteraf kijk je een koe in de kont, maar misschien lukt het om toch weer aan de voorkant te komen.

reacties
  1. Wilma van den Bergh schreef:

    Neem je tijd neefje, voor alles is een tijd en een plaats.
    De plaats om het een plek te geven en de tijd wanneer dit gebeurt.
    Dat je dit nu neer kan schrijven is een start van het hele proces. ‘Nuchter’ zijn voor de buitenwereld is een kunst die jij jezelf hebt aangeleerd. Overleven was de eerste prioriteit vanaf het moment dat je bewust werd van jezelf. Het bezig zijn met muziek is een uitlaatklep van emotie. Nu er rust in je leven en in je hoofd ( o.a. het bedrijf eruit) is er tijd om voor jezelf één en ander op z’n plek te zetten en op te pakken.

    Big hug from us both…. love you sunshine. Just be yourself.!

    Like

  2. martine schreef:

    ik kan niet meer zeggen dan wat wilma hierboven heeft gezegd. Just be yourself!!!

    xx

    Like

Geef een reactie

