Ben even stil (geweest)

Geplaatst: 25 november 2013 in Uncategorized

Het overkomt me niet vaak, maar ik ben de afgelopen dagen, na het plaatsen van m’n vorige blog “Naar de dokter”, even stil, verrast en vooral verbaasd geweest door alle reacties die ik heb gekregen via Twitter, FB en mail.

Natuurlijk had ik wel een paar opmerkingen verwacht. Dat lok je ook uit wanneer je “public” gaat, maar dat er zoveel positieve respons zou zijn…., nee, daar had ik niet op gerekend, zeker niet van wildvreemden. Ik ben daar heel erg blij mee, geloof me. Niet omdat ik zoek of zocht naar (h)erkenning, maar vooral omdat het me klaarblijkelijk gelukt is om dingen die me bezig houden en die me soms in de weg zitten, naar buiten te krijgen op een begrijpelijke manier. Iets, dat me in gezelschap meestal minder goed lukt omdat ik dan vaak geen behoefte heb om m’n ziel en zaligheid op tafel te gooien, zelfs niet bij m’n meest dierbare vrienden. Ik ben dan vaak bezig om te luisteren naar wat er vertelt wordt, da’s comfortabeler voor me. Herkenbaar?

Zoals ik al zei, de reacties waren positief, zonder uitzondering, maar een enkeling (iemand die me ongelooflijk na aan het hart ligt en altijd het beste voor me wil) waarschuwde me er voor om goed na te denken voordat ik iets zou plaatsen, want eruit is eruit en dat kan niet meer terug naar binnen. Daar heeft ze natuurlijk alle gelijk van de wereld in, maar waar ik in real life nog wel eens behoorlijk impulsief wil zijn, neem ik voor dit soort dingen altijd behoorlijk veel tijd voordat ik op de “send”button druk, dus ze hoeft niet ongerust te zijn. šŸ˜‰

Er gaat meer komen, want ik vind deze manier van gedachten delen niet alleen leuk, maar ook heeft het een bepaalde therapeutische waarde zonder de bijbehorende kosten, dus het is een win-win ding. Mooi he?

Bedankt voor het lezen, het reageren en het delen. Tot snel.

Ā 

reacties
  1. wilma schreef:

    Mooi is dat toch, al die ‘ warme’ reacties. En wat ik ook al eens aan jou vertelde in een grijs šŸ˜‰ verleden. Van je af schrijven doet je zo veel goed. Het maakt je kop leeg. Dat was dan bedoeld in mijn leven En geloof mij er zit heeeel veel in.:). Maar ook jou koppie moet het kunnen zien opgeschreven. Dat geeft het een plek op je externe geheugen. Zo noem ik het maar.

    Knuffel tante en oompje

    Et wordt trouwens ok ies tied veur wat te eten niewoar. šŸ˜‰

    Like

    • bertruisch schreef:

      Zeker mooi tante.
      En het klopt dat van je afschrijven helpt om de kop leeg te maken, we hebben dat allebei al gedaan toen we geconfronteerd werden met dreigend verlies.
      En het klopt ook dat we allebei genoeg in onze kop hebben zitten om nog veel kwijt te kunnen.
      En dat eten wordt zeker een keer tied, duurt allemaole veul te lange. šŸ˜‰

      Like

  2. Martine schreef:

    Weer mooi mooi geschreven! Wat kan je dat toch goed. Ik wist het al een tijdje en ben blij voor je dat je het nu geregeld gaat doen. Zo therapeutisch! En je vriendin heeft gelijk. Verzonden is verzonden!
    Ik zeg ga vooral door! Ik blijf ze met veel plezier lezen.

    Xx m

    PS kijk even bij mijn facebook vrienden naar ook een Bert! Hij schrijft ook en heeft er ook prachtige en ingrijpende teksten bij.

    Like

Geef een reactie

